Complete direct mail-acties verzorgd van a tot z:
- Druk of print;
- Variabele data;
- Vouwen;
- Insteken van 1 of meer items in envelop
- Verzenden per post, incl. korting op porti
Direct mail is één van de meest gebruikte media en behoort tot de meest effectieve vormen van communicatie.
Bij het vinden van potentiële nieuwe klanten, het vergroten van de merkbekendheid en het onderhouden van de relatie met bestaande klanten – de drie belangrijkste doelstellingen van marketeers wereldwijd bij hun communicatiecampagnes – staat het gebruik van direct mail hoog genoteerd, zowel in bestedingen als in effectiviteit.
Direct mail is uitgegroeid tot veel meer dan ‘geadresseerde reclame’, waarbij louter de NAW-gegevens (naam, adres en woonplaats) ervoor moeten zorgen dat een folder in de gewenste brievenbus valt.
Dankzij geavanceerde grafische techniek kan het drukwerk op basis van aanvullende klantgegevens en –voorkeuren in hoge mate worden afgestemd op de wensen en interesse van de ontvanger. Houdt de ontvanger bijvoorbeeld van sportieve vakanties of is het een natuurliefhebber, betreft het een jong gezin of een gepensioneerd echtpaar?
Met op de ontvanger afgestemde variabele tekst én beeld, relevante informatie en passende aanbiedingen wordt een maximaal resultaat bereikt.
Inspelen op speciale momenten, een feestdag of een evenement vergroot tevens de kans op een hogere response.
De oude marketingwet ‘een bobbel in een envelop werkt’ geldt ook nu nog onverminderd: de ontvanger is nieuwsgierig naar wat er in de envelop zit. Bijgevoegde gadgets verhogen de kans op response dus aanzienlijk.